• Telefon 501-608-777
  • SAAB-SERWISul. Trakt Lubelski 236, Warszawa
  • CzynnePn-Pt 8:00-18:00, Sb 9:00-14:00

Saab 9-5 NG

Saab 9-5 II NG został po raz pierwszy zaprezentowany podczas targów motoryzacyjnych we Frankfurcie w 2009 roku.

Konstrukcyjnie auto zostało zbudowane na przedłużonej płycie podłogowej koncernu General Motors o nazwie Epsilon 2, na której powstał m.in. Opel Insignia. Zaprojektowano ją w ośrodku konstrukcyjnym Saaba w Trollhättan. Samochód nie ma nic wspólnego z pierwszą generacją pojazdu. Wygląd nawiązuje do prototypowego modelu Aero-X. Charakteryzuje się masywną stylistyką, szczególnie w tylnej części pojazdu. Tył samochodu otrzymał charakterystyczne tylne reflektory wykorzystujące technologię LED połączone wspólnym, cienkim pasem dwóch neonów. Zegary pojazdu stylizowane są w tematyce lotniczej. Z przodu pojazdu zastosowano charakterystyczne duże reflektory w kształcie brył lodu wyposażone w światła do jazdy dziennej wykonane w technologii LED. Stacyjkę podobnie jak w poprzedniej generacji umieszczono pomiędzy przednimi fotelami przy dźwigni zmiany biegów.

W 2011 roku podczas targów motoryzacyjnych w Genewie zaprezentowano prototyp wersji kombi. Produkcję pojazdu zakończono w 2012 roku z powodu bankructwa i upadłości marki Saab. Zderzenie to pokrzyżowało plany produkcji wersji SportCombi, której powstało 33 prototypowe egzemplarze. Po długim procesie homologacji, której Saab nie zdążył ukończyć, większość pojazdów udało się zarejestrować. Właściciele wylicytowanych wersji SportCombi otrzymali homologację głównie na terenie Niemiec, a następnie musieli starać się o zarejestrowanie pojazdów na terenie swoich państw. Jeden egzemplarz auta umieszczono w muzeum Saaba. Model był jednym z najkrócej produkowanych samochodów w historii.

Wersja SportCombi nawiązuje stylistycznie m.in. poprzez linię szyb do poprzedniej generacji modelu. Nadwozie kombi otrzymało elektrycznie otwieraną klapę bagażnika z możliwością regulacji wysokości podnoszenia.